9 клас
(2017-2018 н.р.)
|
|
|
70 год
І семестр – 32 год 2
год/тиждень
ІІ семестр – 38 год
2 год/тиждень
|
|
№
п/п
|
Д/з
|
Дата
|
Тема
|
Навчальні досягнення учнів
|
Інформаційні
технології у суспільстві (2 год)
|
||||
1
|
|
|
Інформатика як наука та галузь діяльності людини.
Інформаційні технології. Класифікація інформаційних технологій. Основні
інформаційні процеси, їх характеристика та моделі. Інформаційні системи, їх види. Апаратне та
програмне забезпечення інформаційної системи.
Інформаційні технології в освіті.
Етапи становлення інформаційних технологій.
|
Учень
пояснює
зміст понять:
- інформаційна система;
- інформаційні технології;
-апаратне та програмне
забезпечення інформаційної системи;
-інформаційна культура,
інформаційна грамотність, ІКТкомпетентності;
описує:
- різновиди інформаційних
технологій;
- різновиди інформаційних
систем;
- структуру інформаційної
системи;
- етичні і правові норми при
створенні і використанні інформаційних ресурсів;
- інформаційні технології та їх
призначення;
- інформаційні технології і
системи в освіті;
наводить приклади:
- освітніх інформаційних
ресурси ресурсів і систем;
класифікує:
- інформаційні системи;
- інформаційні технології
|
2
|
|
|
Поняття інформаційного
суспільства. Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право при
створенні та використанні інформаційних ресурсів. Поняття про інформаційну
культуру, інформаційну грамотність, ІКТ-компетентність.
Практична
робота №1: «Освітні інформаційні ресурси і системи»
|
|
Мережеві технології (4 год)
|
||||
3
|
|
|
Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне й програмне
забезпечення мереж. Адресація в мережах. Мережеві протоколи. Призначення й
структура Інтернету. Передавання даних
в мережі Інтернет. Поняття про протоколи передавання даних. Адресація в
Інтернеті. Поняття IP-адреси, доменного імені та URL-адреси.
|
Учень
пояснює зміст понять:
- URL-адреса;
- IP-адреса;
- доменне ім’я;
- протокол передавання даних; пояснює:
- призначення Інтернету;
- правила адресації ресурсів в
Інтернеті;
- призначення основних
протоколів Інтернету;
- види каналів зв’язку;
- функції інтернет-провайдера;
- призначення і види мережевих
пристроїв;
- призначення геосервісів; наводить приклади:
- IP-адрес, URL-адрес і
доменних імен;
- мережевих протоколів;
- мережевих пристроїв;
описує:
- способи під’єднання до
Інтернету;
- алгоритм розширеного пошуку відомостей в Інтернеті;
уміє:
- обирати стратегію пошуку
інформаційних матеріалів в Інтернеті;
- здійснювати розширений пошук інформаційних
матеріалів (повідомлень) в Інтернеті
|
4
|
|
|
Адміністрування доменних імен Інтернету. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої.
Способи під’єднання до Інтернету, функції провайдера.
|
|
5
|
|
|
Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування,
форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси.
|
|
6
|
|
|
Спеціальні інструменти пошуку
(добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи). Розширений пошук
|
|
7
|
|
|
Узагальнення та
систематизація знань з теми: «Інформаційні
технології у суспільстві», «Мережеві технології»
|
|
Комп'ютерні презентації (6 год )
|
||||
8
|
|
|
Етапи розробки презентації. Вимоги до презентації. Елементи дизайну презентацій. Макети слайдів. Стильове оформлення слайдів
презентації.
|
Учень
знає:
- вимоги до презентації;
пояснює зміст понять:
- макет слайда;
- дизайн слайда та презентації;
- структура презентації;
пояснює:
- вибір стильового оформлення
слайдів презентації;
- призначення елементів
управління в презентаціях; описує:
- спосіб застосування ефектів
анімації до процесу змінення слайдів та об’єктів на слайдах;
-способи показу
презентацій; вміє:
- проектувати і розробляти структуру
презентації;
- добирати стильове оформлення
презентації та дизайн слайдів;
- додавати до слайдів
схеми/діаграми;
- додавати до слайдів
відеокліпи, звукові ефекти, мовний супровід; - додавати до об’єктів на слайдах анімаційні
ефекти;
- налаштовувати анімаційні
ефекти змінення слайдів;
- використовувати
гіперпосилання і елементи управління в процесі створення і демонстрації
презентації;
- вбудовувати об’єкти;
- підготовлювати до друку і
друкувати слайди презентації;
- оцінювати презентацію за
заданими критеріями
|
9
|
|
|
Використання діаграм у презентаціях. Гіперпосилання і
елементи управління в презентаціях
|
|
10
|
|
|
Практична
робота №2: «Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями.
Елементи керування презентаціями»
|
|
11
|
|
|
Додавання відеокліпів, звукових ефектів і мовного
супроводу до слайдової презентації
|
|
12
|
|
|
Елементи анімації. Управління
показом презентації. Друк презентації.
Практична робота №3: «Розробка презентацій з елементами
анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом»
|
|
13
|
|
|
Узагальнення та систематизація
знань з теми: «Комп'ютерні презентації»
|
|
Основи інформаційної безпеки (4 год)
|
||||
14
|
|
|
Класифікація загроз безпеці та
пошкодження даних у комп’ютерних системах. Етичні та правові основи захисту
відомостей і даних. Захист даних.
|
Учень
має уявлення:
- про захищені сайти;
пояснює:
- необхідність захисту даних;
- поняття та загальні принципи дії шкідливої програми;
описує:
- етичні і правові основи
захисту даних та інформаційних ресурсів; -
загрози, що виникають в процесі використання Інтернету; -
особливості завантажувальних і файлових вірусів, макровірусів,
мережевих вірусів, вірусів-хробаків і троянських програм;
- призначення антивірусних
програм-сканерів, моніторів, ревізорів, блокувальників;
- правила профілактики
зараження комп’ютера шкідливими програмами;
класифікує:
- загрози безпеці даних;
уміє:
- сканувати й лікувати папки й
диски;
- налаштовувати параметри
періодичної антивірусної перевірки й автоматичного оновлення антивірусних
баз;
- використовувати засоби
браузера для захисту даних;
-захищати від спаму;
- здійснювати резервне
копіювання та відновлення даних;
- безпечно видаляти дані
|
15
|
|
|
Шкідливі програми, їх типи,
принципи дії і боротьба з ними. Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті.
|
|
16
|
|
|
Засоби браузера, призначені для
гарантування безпеки. Захищені сайти. Захист від спаму. Безпечне
зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне
видалення даних
|
|
17
|
|
|
Практична робота №4: «Налаштовування параметрів безпеки
в середовищі браузера»
|
|
18
|
|
|
Узагальнення та систематизація
знань з теми: «Основи інформаційної безпеки»
|
|
Комп’ютерне моделювання (6 год)
|
||||
19
|
|
|
Комп’ютерна модель та її
переваги. Види комп’ютерних моделей: розрахункові, графічні, імітаційні та
інші моделі. Поняття комп’ютерного експерименту
|
Учень
пояснює зміст понять:
- комп’ютерна модель;
- комп’ютерний експеримент;
пояснює:
- поняття карти знань;
описує:
- види комп’ютерних моделей;
- основні етапи комп’ютерного
моделювання;
уміє:
- конкретизувати й уточнювати задачі моделювання;
- встановлювати та описувати взаємозалежності між параметрами
моделі;
- добирати або розробляти метод
одержання потрібних результатів;
- за вибраним методом складати
детальний план розв’язування задачі, розробляти алгоритм одержання
результатів;
- добирати засоби реалізації
моделі на комп’ютері;
- створювати моделі в різних
програмних середовищах;
- будувати карти знань в
редакторі карт знань
- проводити комп’ютерний експеримент на базі створеної моделі
|
20
|
|
|
Основні етапи комп’ютерного
моделювання: постановка задачі та її аналіз, побудова інформаційної моделі,
розробка методу й алгоритму дослідження моделі, розробка комп’ютерної моделі,
проведення комп’ютерного експерименту
|
|
21
|
|
|
Карти знань. Редактори карт знань
|
|
22
|
|
|
Створення і опрацювання
моделей на прикладах задач з різних
предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в різних
програмних середовищах
|
|
23
|
|
|
Практична робота №5: «Створення, опрацювання і
дослідження інформаційних моделей на
прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія,
біологія тощо) в одному з вивчених програмних середовищ»
|
|
24
|
|
|
Узагальнення та систематизація
знань з теми: «Комп’ютерне моделювання»
|
|
Табличні величини та алгоритми їх опрацювання (10 год)
|
||||
25
|
|
|
Табличні величини.
|
Учень
пояснює зміст понять:
- таблична величина;
- елемент табличної величини;
пояснює:
- методи знаходження сум і
кількостей значень елементів табличної величини, що задовольняють заданими
умовам;
- методи пошуку елементів
табличної величини, що задовольняють заданим умовам;
описує:
- властивості табличної
величини та її елементів;
уміє:
- складати алгоритми
опрацювання табличних величин;
- складати, редагувати,
налагоджувати та виконувати програми опрацювання табличних величин у
навчальному середовищі програмування;
- аналізувати результати
виконання програм опрацювання табличних величин
- за допомогою графічних
примітивів відображати табличні величини
|
26
|
|
|
Елемент керування
«багаторядкове текстове поле». Введення та виведення табличних величин
|
|
27
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних
величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень
елементів, що задовольняють заданим умовам;
|
|
28
|
|
|
Практична робота №6: «Складання і виконання алгоритмів
знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими
умовами у навчальному середовищі програмування»
|
|
29
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних
величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням
|
|
30
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних
величин: пошук заданого елемента
|
|
31
|
|
|
Практична робота №7: «Складання і виконання алгоритму
пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування»
|
|
32
|
|
|
Візуалізація елементів
табличної величини за допомогою графічних примітивів
|
Немає коментарів:
Дописати коментар